KEHAHOOLDUSEST RASEDUSE AJAL

IMG_20170404_180211.jpg

Rasedusaegse kehahoolduse kolm kõige olulisemat punkti:
1. koori!
2. niisuta!
3. niisuta veel!

Raseduse ajal venib nahk kordades, mõnedel mitmetes-mitmetes kordades ning eks meie kõigi soov ja eesmärk ole ju, et nahk võimalikult vähe “rebeneks” ehk siis ei tekiks (või tekiks neid minimaalselt) striiasid ehk rasedusarme. Lisaks ka, et pärast rasedust nahk kiirelt “tagasi tõmbaks” ja lotendama ei jääks. Et seda ennetada ning ise aidata kaasa naha suuremale elastsusele, on rasedusaegne kehahooldus väga oluline.
Selleks, et aidata nahal kiiremini uueneda, tuleks kasutada õrnatoimelisi kehakoorijaid, eriti just kõhu ning reite/rindade piirkonnas, mis enamasti kõige rohkem rasedusarme saavad. Mina ise duššigeele pea üldse ei kasuta, vaid ainult selliseid kergemaid igapäevaseid kehakoorijaid – seda üleüldiselt, mitte ainult raseduse ajal. Näiteks on mul suured lemmikud erinevad Natura Siberica kehakoorijad, mis  on heas hinnaklassis ning mõnusalt nahka masseerivad. Kehakoorijatest olulisem veel on rikkalikult niisutav kehahooldus, mis tagab naha elastsuse ning aitab ennetada striiade tekkimist, kõhunaha sügelemist ning üleüldiselt naha kuivust. Kuiv nahk on oluliselt altim rebenemisele!

Minul on selles osas vedanud – ei ole vahet olnud, kas kõhubeebi on poiss või tüdruk – enesetunnet ja naha olukorda ei ole rasedused oluliselt muutnud. Ainus, mis nüüd kolmanda raseduse ajal on kaasnenud, on oluliselt-oluliselt kuivem nahk. Üleüldiselt väga kuiv: nii käed, keha kui ka näonahk. Eks sellele kuivusele ilmselt aitab kaasa ka praegune aastaaeg  – külm, tuuline, niiske talv, mis tasapisi kevadeks hakkab muutuma jms. Kuivuse vastu võitlen ohtra õlitamise ja kreemitamisega.

Kui üldiselt kasutan ma ka muidu hoolega kehakreeme/-õlisid, siis rasedana veel tublimalt. Ainus vahe on olnud selles, et rasedana olen ma valinud rohkem “ökomad”-puhtamad kehatooted, sest muidu üldiselt olen ma kehahoolduse juures kõige suurem katsetaja ja impulssostja.
IMG_20170404_180037.jpgMinu lemmikud kehahooldustooted raseduse ajal on (ja on olnud eelnevalt):
Esiteks, kerge igapäevane kehakoorija. Hetkel olen vaimustuses Natura Siberica Purple Acai Body Scrub Kibuvitsa ja Acai’ga, mis on igapäevaseks kehakoorimiseks sobivalt kerge, kuid samas on ikka ka koorivaid osakesi seal tunda. Masseerib nahka mõnusalt ning lõhnab hästi. Lisaks on selle hind võrdlemisi pisike.
Teiseks, magusmandliõli – seda olen kasutanud erinevate brändide omi, kuid selleks raseduseks ostsin mugavalt 500ml pumppudelis Linea MammaBaby loodussarja magusmandliõli ning olen rohkem kui rahul. Pumbaga pudelit on lihtsalt niiiiii mugav kasutada – ei mökerda pudelit õliseks, lisaks on seda koguseliselt palju ning jagub terveks raseduse ajaks (jah, ka igapäevase rohke õlitaja jaoks!). Magusmandliõli on väga rikkalikult nahka toitev ja niisutav kehaõli, mis sobib rasedatele suurepäraselt kehahoolduseks – looduslik, mõnus ning hea (ja parema hinnaga) alternatiiv kallitele spetsiaalselt rasedatele mõeldud kehaõlidele. Minule soovitas seda kasutada esimese raseduse ajal kosmeetikust sõbranna (tsau, Evelyn!) ning olen väga rahul. Mulle väga meeldib see kehaõli, ka niisama raseduseväliselt kasutada. Iseenesest ei ole vaja osta hirmkalleid spetsiaalseid kehaõlisid/-tooteid rasedatele. Suuremas on need spetsiaalsed kehahooldustooted siiski samad ja samade komponentidega nagu tavalised kehahooldustooted, kuid lihtsalt kui sõna “rasedus ja rasedusarmide ennetamine” lubavad tootele lisaks 2…3…5x kallima hinna panna (turunduslikust aspektist  ning ilumaailmaga kursis olles väike nõuanne teile). Kuid kui eesmärk on just naha trimmimine, mitte vaid niisutus, siis tuleb tõdeda, et looduslikel õlidel on tihti suuremad molekulid ja ei pruugi sügavale nahka imenduda. Seega naha trimmimise osas võib vaid magusmandliõli nõrgaks jääda ning efekt vaid pinnapealne.
Kolmandaks, toitvam kehakreem- Näiteks sheavõi, sheavõi kehakreem või mõni muu rikkalikuma tekstuuriga kehakreem, mis parasjagu Sulle meeldib. Mulle meeldivad väga näiteks The Body Shopi sehavõi kehakreem ja NURME sügavniisutav shea kehavõie.

Ei tea, kas see on tänu korralikult järjepidevale kehahooldusrutiinile või siis lihtsalt geneetiline soodumus – kuid rasedusarmide osas on mul hästi läinud, olen saanud neid minimaalselt. Esimese rasedusega ühele poole naba ühe natuke pikema ja ühe natuke väikesema triibu ning teise rasedusega sama kombo teisele poole naba. Peaaegu, et sümmeetrias. Kolmas rasedus ei ole ühtegi lisaarmi veel kaasa toonud (hetkel 33+ nädal käsil). Lisaks on saanud veidi “kannatada” kunagise nabarõnga arm. Ja kuna mul on väga hele nahk, siis need roosakad striiad tõmbavad õige pea valgeks ning kaovad suhteliselt nähtamatuks kehal. Muidugi ei ole ma jätnud ka võimalust neile lihtsalt ja vabalt tekkida ning pidevalt korralikult nahka koorinud ja niisutanud.

NOTE: Tulevatele rasedatele tähelepanek siinkohal, et alati ei aita ka rohke koorimine, kreemitramine, õlitamine striiade tekkimist ennetada! Siin mängib rolli ka geneetiline soodumus.

kena

Leave a Reply

